دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۵۳:۲۴

١٠٠ میلیون مترمکعب گاز در راه ورود به شبکه سراسری کشور
باشگاه خبری فراساحل: معاون وزیر نفت در امور مهندسی با اشاره به اولویت‌بندی و مهندسی ارزش در فازهای پارس‌جنوبی گفت: در روزهای آینده ٧ فاز پارس‌جنوبی به صورت همزمان افتتاح می‌شود که با راه‌اندازی این فازها بیش از ١٠٠ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، سید عماد حسینی در مراسم رونمایی از پمپ کرایوجنیک، با بیان این که وزارت نفت با حمایت از ساخت داخل توانسته است پیچیده‌ترین پمپ‌های صنعتی دنیا را در کشور بومی‌سازی کند، تصریح کرد: این در حالی است که در گذشته ساده‌ترین پمپ‌ها را وارد می‌کردیم. وی با تاکید بر این که زیرساخت‌های لازم برای بومی‌سازی تجهیزات و کالاهای موردنیاز صنعت نفت در هشت سال گذشته ایجاد نشده بود، گفت: هم‌اکنون وزارت نفت به صورت شفاف فعالیت‌هایی همچون راه‌اندازی سامانه الکترونیکی کالا و امضای قرارداد ١٠ گروه کالایی را در برنامه دارد که امیدواریم این فعالیت‌ها پایه‌گذار داخلی‌سازی در صنعت نفت شود.

جهش بزرگ در صنعت نفت با ساخت ١٠ گروه کالایی

معاون مهندسی وزیر نفت با بیان این که هم‌اکنون ساخت ١٠ گروه کالایی در مرحله انجام کارهای ابتدایی آغاز مناقصه است، گفت: با ساخت این کالاها جهشی بزرگ در حوزه ساخت داخل وزارت نفت رخ می‌دهد. حسینی تصریح کرد: در بخشنامه‌های تازه وزارت نفت، بحث‌های هزینه، حمل‌ونقل، ترخیص کالا از گمرک و رقابتی شدن کالاهای ساخت داخل گنجانده شده است؛ همچنین با تدوین شیوه‌نامه تازه در زمینه ساخت داخل امیدواریم بتوانیم بروکراسی اداری در این حوزه را کاهش دهیم. معاون وزیر نفت با یادآوری راه‌اندازی آزمایشی سامانه الکترونیکی کالا گفت: امیدواریم تا پایان امسال این سامانه به صورت کامل اجرایی شود، به‌طوری که راه‌اندازی این سامانه مانع ورود کالاهای مشابه خارجی به صنعت نفت می‌شود. حسینی با بیان این که هم‌اکنون فهرست مشترک (وندورلیست) واحد از سازندگان داخلی در سامانه الکترونیکی کالا وجود دارد، گفت: از سال آینده همه مناقصه‌های ساخت کالا و تجهیزات از طریق این فهرست مشترک انجام می‌شود. معاون وزیر نفت حجم تجهیزات دوار در پروژه‌های صنعت نفت را ١٥ تا ٢٠ درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم با بومی‌سازی و انتقال فناوری به کشور در این زمینه به خودکفایی برسیم.

امیدواری به تقویت ظرفیت‌های بخش خصوصی

وی با اشاره به رویه تعاملی وزارت نفت با بخش خصوصی، گفت: امیدواریم بتوانیم با تقویت و رفع نگرانی‌های این بخش ظرفیت‌های بالقوه بخش خصوصی را بالفعل کنیم. معاون وزیر نفت با بیان این که ایران همواره در تاریخ ١٠٠ ساله صنعت نفت خود با نوسان‌های شدید قیمت نفت روبرو بوده است، گفت: از فرصت‌های ایجاد شده در این نوسان‌ها باید استفاده کرد، به عنوان مثال در هشت سال گذشته که قیمت نفت به بیش از ١٠٠ دلار رسیده بود ایران می‌بایست تولید نفت خود را افزایش می‌داد این درحالی است که این مهم محقق نشد. وی تاکید کرد: از نظر وزارت نفت اداره کشور باقیمت نفت کمتر از ارقام کنونی نیز امکان دارد و هم‌اکنون برنامه‌ریزی در کل کشور براساس اقتصاد مقاومتی در حال انجام است. حسینی با اشاره به کاربرد استفاده از پمپ‌های کرایوجنیک در فازهای پارس‌جنوبی گفت: هم‌اکنون نخستین محموله از این پمپپ‌ها در حال نصب در فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی بوده و قرارداد ارسال آنها به فاز ١٤ نیز منعقد شده است، با کاربرد این پمپ‌ها میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی در حوزه پارس‌جنوبی شکل می‌گیرد.


  کد خبر : 350
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :